Min make up



Basen gör jag alltid på samma sätt men ögon och läppar varierar jag en del.

Så här lägger jag min bas:
Grundar med ett serum, Lancome Génifique youth activating concentrate därefter fuktighetskräm, Lancome Hydra Zen Neurocalm, ögonkräm Clinicque All about eyes.
Applicerar en primer, Lancome La base miracle (underbar), därefter foundation Lancome Photogenic lumessence nr 2, täcker över ev. finnar och mörka ringar under ögonen med concealer, cover all mix från Make up store. Använder även den ljusa färgen som highlighter över amorbåge, på näsbenet och under ögonbrynen. Borstar sedan ett transparent löspuder från Dior i t-zonen och på ögonlocken. Slutligen applicerar jag solpuder Guerlain, teracotta light sheer bronzing powder över hela ansiktet och rouget papa dont peach från too faced på kindknotorna.

Dagens ögon:
Lägger först ett transparent puder under ögonen för att lätt kunna borsta bort ögonskugga som fallit ner.
Lägger skuggan Lancome Color design, Nude strass nr 606 över hela ögonlocket upp till brynet, målar sedan med svart kajalpenna, Chanel Le crayon yeaux närmast franskanten runt ögat, sedan lägger jag en turkosblå skugga från YSL´s palette mauresque (köpt för ca 2 år sen) på halva ögat (dock inte runt ögonvrån) sedan en mörk metallic blå skugga, Lancome color focus, på andra halvan av ögat och längs med underfransarna, applicerar sedan mascaran Lancome hypnose precious cells.
Ögonbrynen fyller jag i med Dior Sourcils Poudre nr 593.

Avslutar med ett Lipgloss från Dior, Lip maximizer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0